Meškanie letov
Meškajúce lety sprevádzajú každodennú prevádzku väčšiny letísk. Je na čase, aby sa cestujúci začali dožadovať svojich práv na náhradu za nepríjemnú situáciu. Za meškajúci let sa považuje situácia, keď neodlietate podľa príslušného letového poriadku. Aby ste mohli uplatniť nárok na náhradu škody, musí meškanie spĺňať niekoľko kritérií.
Ak let mešká, vzniká nárok na starostlivosť a pomoc:
Právo na občerstvenie a stravu zodpovedajúce dĺžke čakania.
Hotelové ubytovanie a doprava s ohľadom na denný či nočný čas a dĺžku čakania.
Ak je meškanie dlhšie než 5 hodín, môže sa cestujúci vzdať cesty alebo jej pokračovania a požiadať o vrátenie ceny letenky, resp. návrat do miesta odletu najbližším možným spojom.
Ak let pristane v cieli s meškaním väčším než 3 hodiny a k tomuto meškaniu došlo vinou dopravcu, vznikne nárok na kompenzáciu:
250 EURO
DO 1500 KM400 EURO
1501 ? 3500 KM600 EURO
NAD 3500 KMNa kompenzáciu nie je nárok:
- ak let nemeškal na prílete viac než 3 hodiny oproti plánovanému príletu.
- ak mimoeurópsky dopravca letí v smere do Európskej únie.
- ak k meškaniu došlo následkom mimoriadnych okolností (štrajk, počasie, živelné pohromy)