Ako zistiť meškanie letu?

Ako zistiť meškanie letu?
Možno ste to už zažili: chystáte sa niekam letieť a pre istotu ste na letisku s veľkým predstihom. A potom čakáte a čakáte… dlhšie, ako ste si mysleli. S tým, že let môže meškať, je asi treba počítať, na druhej strane je dobré mať predstavu, ako dlho také meškanie môže trvať, a to hlavne v situácii, keď prestupujete na nadväzný let, či na iný dopravný prostriedok, prípadne vás má v cieli niekto vyzdvihnúť a pod. Ako v podobnej  situácii zistiť, či došlo k meškaniu letu?

Ako zistím číslo letu?

Ak budete zháňať informácie o tom, či váš let mešká, určite  sa nezaobídete bez znalosti čísla letu. Ako ho zistiť? Číslo letu - vzor QS 1112 (xy 1111) by malo byť uvedené na vašej letenke a palubnej vstupenke. Pri objednávaní letenky online by ste mali mať informáciu o lete, vrátane jeho čísla vo vašej emailovej schránke.

Ako zistím meškanie letu?

Flight Radar

Či váš let mešká, môžete zistiť pomocou internetovej stránky www.flightradar24.com, stačí mať pri sebe chytrý telefón, či tablet a pripojenie k internetu, čo v dnešnej dobe nie je problém – k wi-fi sa pripojíte snáď na každom letisku. Následne zadáte číslo vášho letu a uvidíte, ako na tom vaše lietadlo je a aké veľké má prípadné meškanie.

Travel Asistent

Pokiaľ cestujete s niektorým z našich partnerov a máte zakúpenú našu asistenčnú službu Travel Asistent, môžete sa obrátiť na našu nonstop asistenčnú linku poskytnutú pre nášho spolupracujúceho partnera (Studentagency.sk, Superletuška.skFIRO-tour, atď,). Naši odborní pracovníci zanalyzujú váš problém a poradia vám, čo môžete v danej situácii robiť. Dozviete sa aj to, na akú starostlivosť od dopravcu máte nárok (starostlivosťou rozumieme občerstvenie, prípadne nocľah v hoteli a pod.). Okrem toho získate aj informácie o možnostiach získania finančnej kompenzácie a v prípade nároku na odškodnenie budú pracovníci Click2Claim vymáhať kompenzáciu za vás.

Personál na letisku

Informácie samozrejme môžete získať aj priamo od personálu na letisku – ideálne  je obrátiť sa na dopravcu, s ktorým letíte. Informácie vám poskytnú aj pri nástupe do lietadla na gate, nevýhodou ale je, že v túto chvíľu ste už odbavený.

Prečo je to dobré vedieť?

Niekoho možno napadne, načo je dobré poznať dĺžku meškania, keď to odlet lietadla aj tak neurýchli.  Avšak poznať čas meškania sa v niektorých prípadoch naozaj hodí.

Prestup na nadväzný let

V prípade, že vás čaká prestup na nadväzný let, pri meškaní letu sa najskôr modlíte, aby ste nasledujúci let stihli. Pokiaľ by vám predsa len lietadlo odletelo, tak by vám mal dopravca v najbližšom možnom termíne zaistiť náhradný let. Toto však platí len vtedy, keď máte celú cestu v rámci jednej rezervácie, teda na jednej letenke.

Meškanie letu

Ak dôjde k meškaniu letu, má v niektorých prípadoch cestujúci nárok na finančnú kompenzáciu. Dôležité je, aby meškanie letu bolo tak veľké, že sa do cieľa svojej cesty dostanete minimálne o tri hodiny neskôr,  ako ste mali. Vždy je dôležitý čas príletu do cieľa, pretože behom cesty sa môže stať, že lietadlo vo vzduchu nejaký ten čas doženie. Pre získanie odškodnenia je potom potrebné splnenie ďalších podmienok, ktoré sú popísané nižšie.

Zrušenie letu

Meškanie letu sa môže končiť tým, že celý let je nakoniec zrušený. Dopravca by vám mal následne zaistiť  náhradný let , a ak by ste mali odletieť až na druhý deň, tak by vám mal tiež  zaobstarať nocľah v hoteli a dopravu medzi hotelom a letiskom. Rovnako ako u meškaní letu platí, že pre nárok na finančnú kompenzáciu je dôležité, aby cestujúci do cieľa priletel minimálne o tri hodiny neskôr.

Nárok na finančnú kompenzáciu

Finančnú  kompenzáciu by mali dostať cestujúci,  ktorých let mešká, či je zrušený. Okrem toho je potrebné, aby boli splnené ešte ďalšie podmienky. Vyššie sme sa už zmienili, že meškanie musí byť také veľké, aby ste do cieľa dorazili najmenej o tri hodiny neskôr.  Ďalej  je nutné, aby letová nepravidelnosť nebola zavinená okolnosťami, ktoré dopravca nemohol ovplyvniť. Medzi také okolnosti patrí počasie, živelná katastrofa, štrajk, riadenie letovej prevádzky, alebo hoci bezpečnostná situácia.
 
Nároky na kompenzáciu upravuje Európska smernica 261/2004, a vzťahuje sa tak na EÚ – konkrétne by kompenzáciu mal dostať cestujúci, ktorý cestuje s dopravcom sídliacim na území EÚ,  alebo cestujúci, odlietajúci z letiska v EÚ (pri odlete z EÚ nezáleží na tom, či ide o európskeho alebo mimoeurópskeho dopravcu).
 

Žiadosť o kompenzáciu on-line

Kompenzácie za zrušenie a meškanie letu!

Cookies používame na zlepšenie fungovania našej webovej lokality. Pokračovaním prezerania súhlasíte s ich používaním. viac informácií