Ako zistiť meškanie letu?

Ako zistiť meškanie letu?

Oneskorenie lietadla či iného dopravného prostriedku je vždy nemilá záležitosť.  Avšak vždy treba počítať s tým, že lietadlo, ktorým sa chystáte letieť, môže mať meškanie.  Ak naozaj nastane taká situácia, že sa dostavíte včas na letisko a Váš let má meškanie, je dobré vedieť, ako dlhé meškanie bude a to hlavne vtedy, keď budete prestupovať na ďalší nadväzný let, iný dopravný prostriedok alebo vás má v cieľovej destinácii čakať taxík  či niekto osobne vyzdvihnúť.

 V prvom rade je potrebné zistiť číslo Vášho oneskoreného letu - to je uvedené na Vašej letenke alebo palubnej vstupenke.  Číslo letu Vám pomôže k zisteniu informácií o dĺžke meškania.  Číslo letu nájdete vo formáte XY1234 (dve písmená a 4 číslice).

 Informovať sa o meškaní letu môžete niekoľkými spôsobmi:

 1) Letiskový personál a operujúci dopravca

Informácie o meškaní by Vám mal podať letiskový personál alebo dopravca, ktorý Váš let operuje.

 2) Flight Radar

Môže sa stať, že Vás informácie od dopravcu alebo letiskového personálu dostatočne neuspokoja.  Ak pri sebe máte chytrý telefón, tablet či notebook môžete navštíviť webové stránky www.flightradar24.com, kde podľa čísla letu si môžete Váš let vyhľadať a zistiť informácie o meškaní.

 3) Travel Asistent

Ak cestujete s niektorým z našich partnerov a zakúpili ste si k letenke alebo zájazdu službu Travel Asistent, môžete sa obrátiť na našu nonstop asistenčnú službu.  Na asistenčnej linke Vám poradíme, čo v danej situácii robiť a na akú starostlivosť od dopravcu máte nárok (starostlivosťou sa rozumie občerstvenie, ubytovanie a doprava z / na letisko).  Tak isto sa dozviete o možnostiach získania finančnej kompenzácie a ako podať žiadosť na www.click2claim.eu 

Finančné kompenzácie a starostlivosť dopravcu

Pokiaľ dôjde k oneskoreniu letu a vy dôsledkom tohto oneskorenia nestihnete nadväzný spoj, ktorý máte v rámci jednej rezervácie, je Vám dopravca povinný zabezpečiť náhradný let v závislosti na jeho kapacitných možnostiach.

Nárok na finančnú kompenzáciu majú všetci cestujúci, pokiaľ je ich meškanie v cieľovej destinácii dlhšie ako 3 hodiny a ak meškanie nebolo spôsobené mimoriadnou okolnosťou (zlé meteorologické podmienky, obmedzenia zo strany riadenia letovej prevádzky, ..).

 

Ak mal Váš let meškanie, sme tu vždy pre Vás - môžete nám zavolať o konzultáciu alebo priamo podať žiadosť o kompenzáciu na www.click2claim.eu!

Žiadosť o kompenzáciu on-line

Kompenzácie za zrušenie a meškanie letu!

Cookies používame na zlepšenie fungovania našej webovej lokality. Pokračovaním prezerania súhlasíte s ich používaním. viac informácií