Koronavírus - je nárok na kompenzáciu?

Koronavírus - je nárok na kompenzáciu?

Aktuálne sa koronavírus, ktorý pochádza z Číny, preberá každý deň snáď vo všetkých médiách. Ako prvý pred pár dňami zrušila všetky spojenia do Číny letecká spoločnosť British Airways. Následne sa na to pridali aj ďalšie aerolínie ako Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines alebo Cathay Pacific. Od 9. februára sú už zrušené lety z Prahy do čínskeho Čchneg-tú. Je nárok na kompenzáciu, ak Vám letecká spoločnosť zruší letecké spojenie a na čo máte nárok?

 

Šírenie koronavírusu bohužiaľ veľmi ovplyvnilo cestovný ruch a leteckú dopravu. Letiská zaviedli bezpečnostné opatrenia, vykonávajú skríning cestujúcich a na letiskách sa šíri osveta, ako sa v prípade podozrenia na koronavírus správať. Leteckí dopravcovia reagujú na šírenie koronavírusu rušením letov z a do Číny.

 

Pokiaľ Vám letecká spoločnosť zrušila letecké spojenie do Číny a zrušenie Vám oznámila viac ako 14 dní pred odletom, nemáte nárok na kompenzáciu. Podľa Nariadenie (ES) č. 261/2004 Vám letecká spoločnosť musí vrátiť peniaze za letenku v obstarávacej cene alebo ponúknuť vhodné presmerovania. Pokiaľ dôjde k zrušeniu letu a letecký dopravca Vám zrušenie oznámi menej ako 14 dní pred odletom, máte nárok na kompenzáciu, ale iba v prípade, ak za zrušením nestojí mimoriadna okolnosť.

 

Zrušenie letu z dôvodu nebezpečného šírenia koronavírusu bohužiaľ spadá pod výnimočnú okolnosť a cestujúci teda nemá nárok na kompenzáciu. Letecký dopravca má právo zrušiť lety z bezpečnostných dôvodov, čo šírenie koronavírusu bez akýchkoľvek pochybností je.

Žiadosť o kompenzáciu on-line

Kompenzácie za zrušenie a meškanie letu!

Cookies používame na zlepšenie fungovania našej webovej lokality. Pokračovaním prezerania súhlasíte s ich používaním. viac informácií