Keď zasiahne počasie
Možno sa Vám to už tiež stalo - nastal deň D, deň odletu na vysnívanú dovolenku alebo deň, kedy už sa tešíte z dovolenky domov a na letisku zistíte, že Váš let má meškanie alebo je úplne zrušený.
Nie je to tak dávno, čo sa Európou prehnali hurikány a ovplyvnili tak letovú prevádzku. Silné poryvy vetra, hustý dážď, snehová búrka alebo veľká hmla môžu zásadne ovplyvniť čas odletu a skomplikovať tak napríklad prestup na nadväzný let, pracovné sttetnutie, na ktorý letíte do zahraničia, návrat domov alebo pokaziť radosť z toho, že v čase, keď ešte čakáte na letisku, ste sa už mali váľať na pláži. Bohužiaľ vo väčšine prípadoch nie je ani známe, ako dlhé môže meškanie byť a kedy sa počasie rozhodne zmúdrieť, aby bolo možné bezpečne absolvovať let. V týchto prípadoch sa musí čakať a dúfať, že oneskorenie nebude tak dlhé.
Ako je to ale s kompenzáciou za nepravidelnosť, ktorú spôsobilo počasie? Bohužiaľ v prípadoch, keď je let zmeškaný alebo zrušený z dôvodu zlého počasia, kompenzácia podľa Nariadenia ES č.261 / 2004 nepatrí. Toto je mimoriadna okolnosť, ktorú letecký dopravca v žiadnom prípade nemôže ovplyvniť a nenesie za to teda ani zodpovednosť.
Bohužiaľ nie vždy je to tak jednoznačné, že nepravidelnosť letu ovplyvnilo práve počasie. Ak si nie ste istí, že nepravidelnosť Vášho letu bola spôsobená práve počasím, Click2Claim je Vám plne k dispozícii - zadarmo overíme Váš nárok na kompenzáciu!